baner_dla_ucznia baner_dla_rodzica baner_dla_nauczyciela
Start Rekrutacja Dokumenty i regulamin rekrutacji
Wymagane dokumenty i Regulamin Drukuj Email

 

 

 

 Wymagane dokumenty:

 

 

 Regulamin rekrutacji:

 

 

Decyzja
Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Tarnowie
z dnia 31 marca 2016 roku
w sprawie rekrutacji uczniów do Gimnazjum nr 10 w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Tarnowie na rok szkolny 2016/2017.


§ 1


Podstawa prawna:
•    Ustawa z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004r., poz. 2572 z późn. zm.);
•    Ustawa z dnia 6 grudnia 2013r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2014r., poz. 7);
•    Statut Gimnazjum Nr 10 w Zespole Szkół Ogólnokształcących Nr 1 w Tarnowie;
•    Zarządzenie nr 2/16 Małopolskiego Kuratora Oświaty z dnia 11 lutego 2016r. oraz Zarządzenie nr 4/16 Małopolskiego Kuratora Oświaty  z dnia 29 marca 2016 r.


§ 2


1. Ilekroć w niniejszej decyzji jest mowa o:
a)    Rodzicach – należy przez to również rozumieć prawnych opiekunów dziecka oraz osoby (podmioty) sprawujące piecze zastępczą nad dzieckiem;
b)    Oddziale językowym – należy przez to rozumieć klasę z intensywną nauką dwóch języków obcych, w której tworzone są dwie grupy: j. angielski – j. niemiecki oraz j. angielski – j. francuski.

 

2. Przyjęcie do klasy pierwszej Gimnazjum Nr 10 w ZSO Nr 1 w Tarnowie odbywa się na podstawie złożonego wniosku. Kandydaci zamieszkali w obwodzie szkoły przyjmowani są z urzędu. Kandydaci zamieszkali poza obwodem szkoły przyjmowani są do klasy pierwszej po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego, jeżeli szkoła dysponuje wolnymi miejscami.

 

Do zgłoszenia należy dołączyć wypełniony i podpisany kwestionariusz osobowy (Załącznik nr 2) oraz 2 szt. zdjęć do legitymacji.

 

3. Wniosek kandydata obwodowego zawiera:
a)    Imię i nazwisko kandydata;
b)    Datę urodzenia;
c)    Numer PESEL kandydata;
d)    Imiona i nazwiska rodziców;
e)    Adres zamieszkania kandydata i rodziców;
f)    Adresy poczty elektronicznej i numery telefonów rodziców;

 


§ 3


1. Dodatkowym kryterium rekrutacji dla kandydatów do oddziału językowego jest sprawdzian znajomości języka angielskiego, który zostanie przeprowadzony w następujących terminach:

 

16 czerwca 2016 r. o godz. 13:30.

 

20 czerwca 2016 r. – termin dodatkowy.

 

Przystąpienie do sprawdzianu jest obowiązkowe zarówno dla kandydatów obwodowych,
jak i spoza obwodu.

 

Do pozostałych oddziałów (ogólnych) sprawdzian nie obowiązuje.

 

2. Punkty uzyskane przez kandydata w wyniku dodatkowego postępowania kwalifikacyjnego są wliczane do punktów rekrutacyjnych.

 

§ 4


1. Harmonogram naboru do Gimnazjum Nr 10 stanowi załącznik nr 1 do niniejszej Decyzji.


2. Kandydaci spoza obwodu przyjmowani są na podstawie następujących kryteriów:
a)    Sprawdzian po szóstej klasie – maksymalnie 40 pkt. (część I (j. polski, matematyka) – 100% x 0,3 pkt. = max 30 pkt.; część II (j. obcy nowożytny) – 100% x 0,1 pkt. = max 10 pkt.)
b)    Oceny z 5 przedmiotów: języka polskiego, matematyki, języka angielskiego, przyrody oraz historii i społeczeństwa – maksymalnie 30 pkt (ocena cel = 6 pkt.,
bdb = 5 pkt., db = 4 pkt., dst = 3 pkt., dop. = 2 pkt)
c)    Finalista konkursu przedmiotowego o zasięgu wojewódzkim organizowanego przez Małopolskie Kuratorium Oświaty (humanistyczny, matematyczny, przyrodniczy, informatyczny, biblijny) – 10 pkt.
d)    Świadectwo z wyróżnieniem – 5 pkt.
e)    Szczególne osiągnięcia wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej (sportowe, artystyczne, zawody wiedzy) co najmniej na szczeblu powiatowym, wolontariat – 5 pkt.

 

W sytuacji, gdy kandydat nie podchodził do sprawdzianu po szóstej klasie, punkty za oceny uzyskane na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej przeliczane są podwójnie (30 + 30 = max. 60 pkt.).


3. W przypadku, gdy dwoje lub więcej kandydatów uzyska taką samą liczbę punktów
w rekrutacji, zastosowanie mają kryteria ex-equo:


•    10 pkt. – rodzeństwo kandydata spełnia obowiązek szkolny w gimnazjum, o przyjęcie do którego ubiega się kandydat – dane potwierdza dyrektor gimnazjum;
•    5 pkt. – dogodne położenie gimnazjum, o przyjęcie do którego ubiega się kandydat, względem miejsca pracy jednego z rodziców kandydata – potwierdzenie spełniania kryterium stanowi oświadczenie rodzica o jego miejscu pracy;
•    5 pkt. – w obwodzie gimnazjum zamieszkują krewni kandydata wspierający rodziców w zapewnieniu mu należytej opieki - potwierdzenie spełniania kryterium stanowi oświadczenie rodzica o miejscu zamieszkania w/w krewnych.


§ 5


1. Dokumentami potwierdzającymi wolę podjęcia nauki w Gimnazjum nr 10 są: oryginał świadectwa ukończenia szkoły podstawowej, oryginał zaświadczenia o wynikach sprawdzianu oraz ewentualne zaświadczenie o uzyskaniu tytułu finalisty konkursu przedmiotowego.


§ 6


1. Do przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego Dyrektor powołuje komisję rekrutacyjną. Do zadań komisji należy:
a)    Ustalenie wyników postępowania rekrutacyjnego i podanie listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie w widocznym miejscu na terenie szkoły;
b)    Ustalenie i podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych
i nieprzyjętych do szkoły;
c)    Sporządzenie protokołu postępowania rekrutacyjnego.

 

2. Komisja przyjmuje danego kandydata do Gimnazjum Nr 10, jeżeli został on zakwalifikowany uzyskując odpowiednią liczbę punktów w procesie rekrutacji oraz złożył wszelkie niezbędne dokumenty.

 

3. Pozostawienie w szkole oryginałów dokumentów oznacza automatycznie potwierdzenie woli podjęcia nauki w Gimnazjum Nr 10.

 

4. Listy z kandydatami zawierają imiona i nazwiska kandydatów uszeregowane w kolejności alfabetycznej oraz najniższą liczbę punktów, która uprawnia do przyjęcia.


§ 7


1. Rodzic kandydata może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia do szkoły w terminie 7 dni od momentu podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych do szkoły.

 

2. Komisja w terminie 5 dni od dnia wpłynięcia wniosku, sporządza uzasadnienie zawierające przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, którą kandydat uzyskał podczas rekrutacji.

 

3. W terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia, Rodzic może wystąpić do Dyrektora szkoły z odwołaniem od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej.

 

4. Na rozstrzygnięcie Dyrektora służy skarga do sądu administracyjnego.


§ 8


1. Jeżeli po zakończeniu postępowania rekrutacyjnego szkoła nadal dysponuje wolnymi miejscami, przeprowadza się postępowanie uzupełniające, które powinno się zakończyć do końca sierpnia poprzedzającego dany rok szkolny, na który przeprowadzana jest rekrutacja.

 

2. Dokumenty kandydatów przyjętych do szkoły, gromadzone w procesie rekrutacji przechowywane są przez okres nie dłuższy niż do końca okresu uczęszczania dziecka do szkoły.

 

3. Dokumenty kandydatów nieprzyjętych do szkoły przechowuje się przez okres jednego roku (jeśli rodzic złożył skargę do sądu administracyjnego – do momentu rozstrzygnięcia postępowania i zakończenia prawomocnym wyrokiem).

 

§ 9.

 

1. Niniejsze zasady podlegają opublikowaniu na stronie podmiotu oraz ogłoszeniu na tablicy informacyjnej na terenie szkoły.
2. Decyzja wchodzi w życie z dniem uzyskania pozytywnej opinii Rady Pedagogicznej Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Tarnowie.

 

Marek Smoła
Dyrektor Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Tarnowie