
„W wychowaniu chodzi właśnie o to, ażeby człowiek stawał się coraz bardziej człowiekiem…, umiał bardziej być nie tylko z drugim, ale i dla drugich”. Jan Paweł II (02.06.1980)
Wizja szkoły
Wizja jest pozytywnym wyobrażeniem przyszłości szkoły stworzonym na podstawie uznawanych wartości, z którego to wyobrażenia wywodzą się cele i szczegółowe plany ich realizacji. Dzięki wizji możemy wywoływać napięcie twórcze, silnie motywować do działania, nastawiać pozytywnie.
- Nasza szkoła jest wspólnotą uczniów, rodziców i nauczycieli.
- Umożliwia uczniom wszechstronny rozwój, kształci potrzebę aktywnego spędzania wolnego czasu, stwarza warunki do nauki wszystkim, bez względu na ich możliwości psychiczne i fizyczne.
- W naszej szkole panuje życzliwa i bezpieczna atmosfera oparta na kulturze osobistej nauczycieli, uczniów i rodziców, wzajemnym szacunku, akceptacji, pomocy i współdziałaniu.
- Kadrę szkoły tworzy zespół osób nastawionych innowacyjnie wobec przyjętych założeń, chętnych do doskonalenia kwalifikacji zawodowych.
- Szkoła uznana jest w środowisku jako placówka oferująca usługi edukacyjne na wysokim poziomie jakości.
- Aktywnie włączamy się do działań na rzecz społeczności lokalnej.
- Współpracujemy ze szkołami z innych krajów.
- Uczniowie i absolwenci naszej szkoły odnoszą sukcesy w różnych dziedzinach nauki, kultury i sportu.
- Wychowankowie godnie reprezentują rodzinę, szkołę, Ojczyznę.
Misja szkoły
Misja szkoły jest przesłaniem dotyczącym tego, czym będziemy się kierować w codziennych działaniach, prowadzących do urzeczywistnienia wizji. Misja konkretyzuje ogólny cel działania szkoły. Naszą misją jest edukacja i wychowanie przez autorytety.
- Nasza szkoła jest profesjonalną instytucją kształcącą i wychowującą młodzież Ziemi Tarnowskiej od ponad 75-ciu lat.
- Podejmowane działania skierowane są na zaspokojenie potrzeb środowiska lokalnego. Młodzieży licealnej oferujemy solidne podstawy wykształcenia umożliwiające kontynuację nauki w dowolnej dziedzinie.
- Dążymy do tego, by uczeń umiał się uczyć korzystając z różnych źródeł, był przedsiębiorczy i zaradny społecznie.
- Właściwa współpraca z samorządami lokalnymi i placówkami opiekuńczo-wychowawczymi oraz analiza potrzeb rynku pracy pozwala nam rozpoznawać te potrzeby i odpowiednio na nie reagować.
- W sytuacji wolnego rynku naszą szansą jest wysoko wykwalifikowana kadra, podejmująca trud ciągłego doskonalenia oraz systematyczna i zróżnicowana praca, w zależności od predyspozycji intelektualnych ucznia. Mocną stroną szkoły jest opinia o podmiotowym i partnerskim traktowaniu ucznia. Szansą, którą musimy wykorzystać są dobre notowania szkoły w regionie.
- W oparciu o uznane autorytety kształtujemy wartości duchowe i etyczne, zapewniamy równość sznas i sprawiedliwość społeczną, umacniamy ducha partnerstwa między uczniami i pracownikami, między rodzicami i szkołą, między społecznością lokalną i szkołą.
- Dążymy do tego, aby uczeń znał swoją wartość, umiał nawiązywać pozytywne relacje z innymi, był dumny ze swojego pochodzenia, zdobył wykształcenie umożliwiające mu odnalezienie się na rynku pracy, wykazywał odpowiedzialną i twórczą postawę.
- Treści i formy nauczania oraz istniejąca baza szkoły odpowiadają wymogom współczesności. Stała współpraca ze szkołami z różnych krajów Europy, połączona z corocznymi wyjazdami naszych uczniów, odpowiada oczekiwaniom młodych ludzi i ich rodziców.
- Nauczyciel powinien być dla ucznia mistrzem, wprowadzać innowacje pedagogiczne, tworzyć przyjazną atmosferę, umieć komunikować się z wychowankami, opiekunami (rodzicami), pracownikami szkoły, prowadzić dialog z młodzieżą na temat możliwych odpowiedzi.
- Rodzice powinni współtworzyć jakość szkoły, szanować nauczycieli, wspierając proces edukacyjny i wychowawczy, współtworzyć autorytet szkoły w środowisku lokalnym.
- Ogólna atmosfera i lokalizacja szkoły sprzyja poczuciu bezpieczeństwa.
|