baner_dla_ucznia baner_dla_rodzica baner_dla_nauczyciela
Start Dokumenty Statut ZSO nr1 statut ZSO cz.3
Drukuj Email
Table of contents
« poprzednia następna »

VI.    ORGANIZACJA ZESPOŁU

§ 13

1.   Czas rozpoczynania i kończenia zajęć dydaktycznych oraz przerw i ferii (z wyjątkiem punktu 6) określa Minister Edukacji Narodowej i Sportu
      w drodze rozporządzenia w sprawie organizacji roku szkolnego.
2.   Termin zakończenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych w pierwszym semestrze danego roku szkolnego w najwyższych programowo klasach
      Liceum corocznie określa Rada Pedagogiczna na posiedzeniu sierpniowym, na podstawie kalendarza roku szkolnego.

§ 14

Szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacyjny Zespołu opracowany przez Dyrektora
do dnia 30 kwietnia poprzedniego roku szkolnego. Arkusz organizacyjny Zespołu zatwierdza organ prowadzący.

§ 15

1.   Podstawową jednostką organizacyjną Zespołu jest oddział.
2.   Liczebność oddziałów wynika z przepisów prawa Gminy Miasta Tarnowa oraz regulaminu rekrutacji.
2.   Podział uczniów na grupy jest uzależniony od możliwości finansowych Zespołu, liczebności oddziału, wielkości sal i pomieszczeń dydaktycznych
      oraz innych czynników warunkujących organizację pracy szkoły i dokonywany jest na zajęciach wymagających specjalnych warunków nauki
      i bezpieczeństwa z uwzględnieniem zasad BHP.

§ 16

Organizacje stałych, obowiązkowych i nadobowiązkowych zajęć dydaktycznych i wychowawczych określa tygodniowy rozkład zajęć w oparciu o arkusz
organizacyjny dla każdej ze szkół, z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy uczniów i nauczycieli.

§ 17

1.   Podstawową formą pracy Zespołu są zajęcia dydaktyczne i wychowawcze prowadzone w systemie klasowo-lekcyjnym, w grupach oddziałowych,
      międzyoddziałowych, a także podczas wycieczek i wyjazdów.
2.   Godzina lekcyjna trwa 45 minut.
3.   Rada Pedagogiczna Zespołu może podjąć uchwałę, w której ustali inny czas trwania godziny lekcyjnej (nie dłuższy niż 1 godzina zegarowa)
      zachowując ogólny tygodniowy czas pracy, obliczony na podstawie ramowego planu nauczania.
4.   Szkoła może przyjmować słuchaczy zakładów kształcenia nauczycieli oraz studentów szkół wyższych na praktyki pedagogiczne, nauczycielskie
      na podstawie pisemnego porozumienia zawartego pomiędzy Dyrektorem Zespołu lub za jego zgodą – poszczególnymi nauczycielami, a zakładem
      kształcenia nauczycieli lub szkołą wyższą.

§ 18

Biblioteka Zespołu
1.   Biblioteka szkolna jest pracownią Zespołu, służącą realizacji potrzeb i zainteresowań uczniów, zadań dydaktycznych i wychowawczych
      Szkoły Podstawowej, Gimnazjum i Liceum, doskonaleniu warsztatu pracy nauczyciela, popularyzowaniu wiedzy pedagogicznej wśród
      rodziców i całego środowiska szkolnego.
2.   Biblioteka Zespołu ma wspólny księgozbiór, ale funkcjonuje w dwóch działach: dla dzieci szkoły podstawowej oraz ogólnodostępnym.
3.   Biblioteka zajmuje pomieszczenia przeznaczone na gromadzenie i przechowywanie księgozbioru, prowadzenie zajęć z przysposobienia
      czytelniczego, wykorzystanie materiałów na miejscu oraz czytelnię multimedialną.
4.   Do zadań bibliotekarza należy:
      a)    opracowanie projektu regulaminu korzystania z biblioteki i czytelni
      b)    prowadzenie katalogu rzeczowego i alfabetycznego
      c)    określenie godzin wypożyczania książek przy zachowaniu zasady dostępności biblioteki dla ucznia przed i po lekcjach
      d)    organizowanie konkursów czytelniczych
      e)    przedstawienie Radzie Pedagogicznej informacji o stanie czytelnictwa poszczególnych klas
      f)     współpraca z nauczycielami Zespołu
      g)    współpraca z rodzicami uczniów Zespołu
      h)    prowadzenie zajęć z przysposobienia czytelniczego
      i)     zakup i oprawa książek.
5.   Organizację pracy Biblioteki Zespołu określa szczegółowo Regulamin Biblioteki – załącznik nr 8.

§ 19

Baza Zespołu
Do realizacji celów statutowych Zespół posiada bazę, w skład której wchodzą:
     a)    sale dydaktyczne, w tym specjalistyczne pracownie przedmiotowe
     b)    sala gimnastyczna
     c)    hala przy ulicy Pszennej
     d)    boiska sportowe
     e)    boisko „Orlik 2012”
     f)     aula
     g)    pomieszczenia biblioteczne z czytelnią
     h)    archiwum
     i)     sekretariaty
     j)     gabinet dyrektora i wicedyrektorów
     k)    pokój nauczycielski
     l)     gabinet pedagoga
     m)   szatnie
     n)    gabinet higienistki szkolnej
     o)    gabinet stomatologiczny
     p)    świetlica
     q)    stołówka z kuchnią