baner_dla_ucznia baner_dla_rodzica baner_dla_nauczyciela
Start Rekrutacja
Regulamin Rekrutacji na rok szkolny 2013/2014 Drukuj Email
menu górne - Rekrutacja

Decyzja

Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Tarnowie

z dnia 7 lutego 2013 roku

w sprawie rekrutacji uczniów do Gimnazjum nr 10 w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Tarnowie w roku szkolnym 2013/2014.

Działając na podstawie § 23 ust. 2, 3 i 5 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 20 lutego 2004 r. w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do szkół publicznych oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych (Dz. U. Nr 26, poz. 232 z późniejszymi zmianami), rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2010 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych (Dz. U. Nr 97, poz. 624) oraz Decyzji Małopolskiego Kuratora Oświaty w Krakowie z dnia 14 stycznia 2013 roku w sprawie terminów rekrutacji na rok szkolny 2013/2014 do publicznych gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych oraz szkół policealnych, terminów składania dokumentów i potwierdzania woli podjęcia nauki w danej szkole, sposobów przeliczania na punkty ocen z języka polskiego, trzech wybranych zajęć edukacyjnych i wyników egzaminu gimnazjalnego, sposobów punktowania innych osiągnięć kandydatów oraz zasad rekrutacji ustalam:

§ 1

W Gimnazjum nr 10 w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Tarnowie rekrutację kandydatów do oddziałów klasy pierwszej na rok szkolny 2013/2014 regulują zasady określone w niniejszej decyzji.

§ 2

Kandydaci do oddziałów klas pierwszych składają w szkołach podania - kwestionariusze, stanowiące podstawę utworzenia bazy kandydatów, w następujących terminach poprzedzających rekrutację:

Od 4 marca 2013 r. do 9 maja 2013 r. do godz. 15.00 - składanie podań przez uczniów klas szóstych szkół podstawowych zamieszkałych poza obwodem gimnazjum - dotyczy gimnazjów dysponujących wolnymi miejscami, tych, które otrzymały zgodę na utworzenie dodatkowych oddziałów oraz gimnazjów objętych naborem elektronicznym.

§ 3

1. Sprawdzian uzdolnień kierunkowych dla kandydatów do oddziału z intensywną nauką dwóch języków obcych na warunkach ustalonych przez radę pedagogiczną przeprowadza się:

6 czerwca 2013 r. o godz. 13.30.

10 czerwca 2013 r. - termin dodatkowy

2. Punkty uzyskane przez kandydata w wyniku dodatkowego postępowania kwalifikacyjnego są wliczane do punktów rekrutacyjnych.

§ 4

1. Rekrutacja uzupełniająca do Gimnazjum nr 10 przeprowadzana jest sposobem tradycyjnym w terminie od 10 lipca 2013r. do 13 września 2013 r. do godz. 12:00. Wyniki tej rekrutacji (w szkołach objętych systemem elektronicznym) przewodniczący komisji rekrutacyjnej wprowadza do systemu elektronicznego po jej zakończeniu.

2. W rekrutacji uzupełniającej uczestniczą kandydaci, którzy nie zostali przyjęci do wybranych szkół w pierwszym terminie.

3. W rekrutacji uzupełniającej kandydaci posługują się oryginalnymi dokumentami.

§ 5

Rekrutację przeprowadza się w następujących terminach:

a) Od 21 czerwca 2013 r. do 2 lipca 2013 r. do godz. 15.00 – wprowadzenie przez kandydatów osiągnięć oraz pilne przedłożenie oryginałów świadectw ukończenia szkoły podstawowej i zaświadczeń o szczegółowych wynikach sprawdzianu w klasie szóstej w celu ich zweryfikowania – w gimnazjach prowadzących nabór elektroniczny tryb składania podań określi organ prowadzący szkołę.

b) 3 lipca 2013 r. godz. 13.00 - w gimnazjach prowadzących nabór elektroniczny - ogłoszenie list kandydatów zakwalifikowanych do oddziałów klasy pierwszej oraz listy kandydatów niezakwalifikowanych do przyjęcia do oddziałów klasy pierwszej wg wzorów stanowiących.

c) Do 6 lipca 2013 r. do godz. 12.00 – w gimnazjach prowadzących nabór elektroniczny - potwierdzanie woli podjęcia nauki w danej szkole przez kandydatów umieszczonych na listach zakwalifikowanych do przyjęcia, poprzez dostarczenie oryginału świadectwa ukończenia szkoły podstawowej i oryginału zaświadczenia o wynikach sprawdzianu w klasie szóstej.

d) 10 lipca 2013 r. godz. 12.00 - ogłoszenie list przyjętych do szkoły.

§ 6

1. W rekrutacji do Gimnazjum nr 10 ustala się następujący sposób przeliczania na punkty ocen z języka polskiego, języka obcego, matematyki, przyrody oraz historii i społeczeństwa:

1) celujący – 6 pkt.

2) bardzo dobry – 5 pkt.

3) dobry – 4 pkt.

4) dostateczny – 3 pkt.

5) dopuszczający – 2 pkt.

2. W procedurze rekrutacyjnej do Gimnazjum nr 10 brana jest również pod uwagę średnia ocen z przedmiotów obowiązkowych zapisanych na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej (maksymalnie 30 pkt.) oraz wynik sprawdzianu przeprowadzonego w ostatnim roku nauki w szkole podstawowej (maksymalnie 40 pkt.).

3. Laureat konkursu organizowanego przez Małopolskiego Kuratora Oświaty zostaje przyjęty do Gimnazjum nr 10 niezależnie od liczby punktów uzyskanych w procedurze rekrutacyjnej.

4. Ponadto, można uzyskać 8 pkt. za osiągnięcia dodatkowe (Finalista konkursów interdyscyplinarnych - humanistyczny, matematyczno-przyrodniczy) oraz 2 pkt. za świadectwo z wyróżnieniem.

§ 7

1. Dokumentami potwierdzającymi wolę podjęcia nauki w Gimnazjum nr 10 są: oryginał świadectwa ukończenia szkoły podstawowej i oryginał zaświadczenia o wynikach sprawdzianu.

2. Do dokumentów, o których mowa w ust. 1, kandydat dołącza kartę informacyjną stanowiącą załącznik nr 2 oraz fotografie w formie tradycyjnej (2 sztuki) i w postaci pliku graficznego.

§ 8

1. Uczniowie zamieszkali w obwodzie Gimnazjum nr 10 nie składają podań o przyjęcie do gimnazjum, jedynie potwierdzają wolę podjęcia nauki w formie określonej przez system rekrutacji elektronicznej.

2. Podanie o przyjęcie do gimnazjum składa uczeń spoza obwodu Gimnazjum nr 10.

§ 9

Szkolna komisja rekrutacyjna ogłasza wyniki rekrutacji według wzorów stanowiących załączniki nr 3 i nr 4 niniejszej decyzji, uwzględniając zasadę umieszczania kandydata na liście zgodnie z kolejnością uzyskanych punktów.

§ 10

Oferta edukacyjna na rok szkolny 2013/2014 nie może ulec zmianie do czasu ogłoszenia list kandydatów zakwalifikowanych do oddziałów klasy pierwszej.

§ 11

Zobowiązuję komisję rekrutacyjną do przeprowadzenia rekrutacji zgodnie z przepisami cytowanego na wstępie rozporządzenia, z uwzględnieniem postanowień niniejszej decyzji oraz do przestrzegania innych przepisów związanych z procedurą rekrutacyjną.

§ 12

Decyzja wchodzi w życie z dniem uzyskania pozytywnej opinii Rady Pedagogicznej Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Tarnowie.

Marek Smoła

Dyrektor Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Tarnowie